Zobaczyć Beskid Niski – ścieżka turystyczna z audiodeskrypcją

„Zobaczyć Beskid Niski – ścieżka turystyczna z audiodeskrypcją” to projekt, który został zrealizowany na terenie województwa podkarpackiego, w Olchowcu. Jego efektem jest wytyczenie jednej ścieżki turystycznej na terenie Beskidu Niskiego, która będzie przystosowana dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Ścieżka zaczyna się w centrum wsi Olchowiec i nazywa się „Zobaczyć Beskid Niski”. Długość ścieżki to ok. 4,5 km w większości po drodze gruntowej. Zaczynamy na parkingu i przechodzimy przez most dochodząc do cerkwi, dalej idziemy wzdłuż żółtego szlaku turystycznego PTTK, który biegnie na Baranie. My, po 1 km drogi asfaltowej, skręcamy w prawo na gruntową, tam kierujemy się w górę okrążając wierzchołek Horbu. Po drodze jest kilka ciekawych miejsc, takich jak przydrożne kapliczki czy punkty widokowe. Dochodzimy do drogi asfaltowej, gdzie odbijamy w lewo do muzeum wsi łemkowskiej w Olchowcu. Tam łączymy się ze ścieżką edukacyjno-historyczną Olchowiec. Wracając do drogi, szlak biegnie dalej i zatacza koło, kończąc w Olchowcu. Miejsce zostało wybrane na przeprowadzenie szlaku ze względu na łatwy dostęp i przebieg. Szlak poprowadzony jest drogami, co ma ułatwić poruszanie się osobom z niepełnosprawnością wzroku. Olchowiec jest bardzo atrakcyjnym miejscem pod względem przyrodniczym, jak i historycznym: tutaj corocznie odbywają się kermesze łemkowskie, jak również możemy poznać historię Łemków w muzeum.

Karolina Kiwior

Przebieg ścieżki z audiodeskrypcją [oprac. Karolina Kiwior].

Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym województwa podkarpackiego.